Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Sieci współpracy i samokształcenia

DYREKTORZY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI - ROLA I ZADANIA

  • - Ważną rolę w procesie wspomagania rozwoju szkół odgrywa dyrektor szkoły lub przedszkola. Wspólnie z radą pedagogiczną podejmuje decyzje dotyczące rozwoju szkoły - określa obszary i zasięg wspomagania
  • - Diagnozuje potrzeby szkoły/przedszkola oraz przygotowuje roczny plan wspomagania we współpracy z SORE
  • - Uczestniczy w spotkaniach, konsultacjach i warsztatach
  • - Wdraża nowe umiejętności i wypracowanych procedur
  • - Udziela informacji zwrotnej
  • - Bierze udział w podsumowaniu podjętych działań
  • - Wykorzystuje efekty RPW w dalszej pracy szkoły

SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA

Sieć współpracy i samokształcenia to zespół ok. 20 -25 nauczycieli lub dyrektorów z różnych szkół/ przedszkoli, którzy współpracują w zorganizowany sposób.

CELE

  • - dzielenie się wiedzą i umiejętnościami,
  • - nabywanie nowych umiejętności i wiedzy,
  • - wspólne wykonywanie zadań,
  • - zespołowe poszukiwanie sposobów rozwiązywania problemów,
  • - nawiązanie kontaktów i podjęcie współpracy.

ROLA KOORDYNATORA SIECI OBEJMUJE

  • - Proponowanie inicjatyw, tematów spotkań i sposobów pracy
  • - Wspieranie aktywności i dzielenia się wiedzą przez uczestników
  • - Zapewnianie bezpiecznej atmosfery do pracy
  • - Motywowanie uczestników do pracy w sieci
  • - Monitorowanie postępów pracy sieci
  • - Otwartość na propozycje i sugestie ze strony uczestników
  • - Wspieranie otwartości
  • - Organizowanie pracy sieci

DZIAŁANIA W RAMACH SIECI WSPÓŁPRACY:

SPOTKANIE ORGANIZACYJNE

  • - Integracja uczestników sieci
  • - Rozpoznanie potrzeb i zasobów
  • - Ustalenie celów, harmonogramu pracy i działań na platformie

SPOTKANIA ROBOCZE

  • - Dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami
  • - Spotkania z ekspertami
  • Tworzenie nowych rozwiązań

SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE

  • - Podsumowanie i omówienie pracy sieci
  • - Zaplanowanie promocji i sposobów udostępniania wypracowanych rozwiązań innym
  • - Ewaluacja

DZIAŁANIA W RAMACH SIECI WSPÓŁPRACY I SMAOKSZTAŁCENIA

  • - Dyskusje, wymiana informacji i spostrzeżeń dotyczących tematyki sieci (forum wymiany doświadczeń, forum dyskusyjne)
  • - Koordynowanie pracy uczestników nad wspólnie tworzonymi rozwiązaniami
  • - Publikacja efektów pracy (np. wypracowane narzędzia, scenariusze lekcji itp.)
  • - Dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci (zamieszczanie dokumentów, filmów, prezentacji, zdjęć itp.)
  • -Udział w szkoleniach e-learningowych
  •   W RAMACH PROJEKTU W POWIECIE WYSZKOWSKIM ZOSTAŁY UTWORZONE 4 LOKALNE SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA:

1. Budowa spójności edukacyjnej (na poziomie powiatu) – sieć dyrektorów – koordynator mgr Krzysztof Arbaszewski,

2. Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki? – koordynator mgr Agnieszka Kalinowska-Szymańska,

3. Praca z nowoczesnymi technologiami TIK –Bezpieczny Internet - koordynator mgr Marian Popławski,

4. Sieć humanistów – koordynator mgr Edyta Jarosz.

Copyright © 2008-2013 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by olwebdesign.com